تبلیغات
"گرافیک،هنر رسانه ای" - مطالب هفته چهارم مهر 1388

امروز:

"چند توصیه برای گرافیست ها"

1-از آنجایی که استفاده از نرم افزارهای طراحی گرافیک باعث شده است که هر کسی که سررشته ای از گرافیک ندارد وارد عرصه شده و فعالیت کند،به همین جهت توصیه می شود برای حفظ جایگاه گرافیست بودن خود از روشهای دستی خلاقانه نهایت استفاده را به عمل آورده و در کارهای جزئی از سیستم استفاده نمایید.
2-در جهت حفظ صداقت و اعتبار خود از استفاده از نمونه کارهای دیگران جلوگیری کنید.
3-تمام کارهای خود حتی آنهایی را که از نظر کیفی در سطح خوبی نیستند را نگهداری کنید تا سیر پیشرفت خود را ببینید.
4-از هر سوژه ای که به شما پیشنهاد می شود چندین اتد زده و یکی یا چندتای آنها را انتخاب و کامل نمایید.
5-سعی کنید تکنیک هایی که استفاده می کنید با نوع سفارش یا موضوع شما تطابق داشته باشد مثلا برای طراحی پوستر برای کودک و نوجوان از روش قلم فلزی یا روشهای خشن استفاده نکنید


نوشته شده در : یکشنبه 26 مهر 1388  توسط : سید میثم حکیمی.    نظرات() .

"آشنایی با آرم و انواع آن"

رسانه ای بودن گرافیک را بوسیله ی آرم می توان به سادگی به نمایش گذاشت.آرم بیان کننده هویت یک سازمان یا موسسه یا هر چیز دیگر به شکلی ساده و پیش پا افتاده است.
آرم ها انواع گوناگونی دارند مثل:
آرم های نوشتاری
آرم های تصویری
آرم های هندسی
آرم های تلفیقی

ساده ترین روش طراحی آرم اتد زدن و انتخاب بهترین آنها است.البته اتد ها را در درجه اول ساده ترسیم می کنیم و بعد از انتخاب برترین ها ،داخل آنها را پر کرده و طراحی خود را کامل می کنیم.

نمونه یک آرم تصویری(بانک پارسیان)


در طراحی آرم مانند سایر طراحی های گرافیک باید به رنگ و کادر بهای زیادی قائل شد.

نمونه آرم سپاه پاسداران:


این آرم یک آرم هندسی بوده و کادربندی و رنگ مشکی آن موضوع آرم را به وضوح نمایان تر می کند.این گونه آرم را می توان با استفاده از شابلون هندسی یا تکه های منظم مقوا طراحی کرد.

نمونه آرم نوشتاری "موزه رضا عباسی" اثر استاد مرتضی ممیز:





نوشته شده در : شنبه 25 مهر 1388  توسط : سید میثم حکیمی.    نظرات() .